Péče o zdraví a CRM systém? Synergie, na kterou nebudete mít alergii
Kdy naposled jste zaznamenali, že vám někdo skutečně naslouchal a reagoval na vaše potřeby? Starání se o naši tělesnou skořápku je komplexním uměním - nezahrnuje pouze fyzickou kondici a dobré stravovací návyky. Zahrnuje také umění komunikovat.
V tomto článku si prozradíme důležitost naslouchání, které nás ovlivňuje nejen v osobním životě, ale i v tom pracovním. A jak do toho všeho zapadá CRM? Ponořte se do článku, a zanedlouho se dozvíte, jak efektivní komunikace s pomocí moderních technologií může přispívat zdravému životnímu stylu. Tohle je zkrátka kombinace, na kterou nebudete mít alergii.
Efektivní komunikace
"Dobrá komunikace má stejně povzbuzující účinky jako káva a stejně obtížně se po ní usíná." Řekla kdysi Anne Lindbergová, americká pilotka a autorka. A měla pravdu. Efektivní komunikace je základem každého úspěšného vztahu – nehledě na to, jestli jde o konverzaci u rodinné večeře, za dveřmi ordinace anebo v zasedací místnosti v obklopení kolegů. Pevné vztahy tvoříme tak, že si vzájemně nasloucháme. Zákaznická péče není jen o prodeji produktů a služeb, ale o tom, že dokážeme vědomě reagovat na individuální přání klientů.
Prvotřídní zákaznická péče se odráží hned v několika faktorech. Součástí vašeho “arzenálu” by měla být dávka empatie a porozumění. Klient, který se cítí vyslyšen má tendenci být spokojenější a důvěřovat značce. Doba je uspěchaná a proto je tedy společně s empatií zapotřebí reagovat pružně a bez prodlev.
Důraz na individualitu a fakt, že sto lidí má nejen sto chutí, ale i sto odlišných preferencí je stejně tak způsob, jak být mistr zákaznické péče.
V rámci vzájemné interakce je nepostradatelná i zpětná vazba. V souvislosti se zákaznickou péčí se jedná o cenný zdroj informací, jak být příště zase o něco lepší.
Moderní technologie a zákaznická péče
Získávání klientely je jedna disciplína. Udržení si klientů stávajících je však disciplína druhá. Moderní technologie dokážou usnadnit proces péče o zákazníka.
Slyšeli jste už o CRM? Tento systém pomáhá nejen při akvizici nových klientů, hýčká si i stálice. Uchovává informace o klientovi, včetně jeho preferencí, a umožňuje tak personalizovat komunikaci i nabídku.
Odložme však terminologii stranou - tento systém si můžeme představit jako věrného parťáka, který pomáhá lépe porozumět potřebám klienta a nabízet tak relevantní služby. Má pamatováka jako hrom, a jakoukoliv informaci, kterou mu předáte, vám připomene vždy ve správný čas.
Péče s přesahem
Pro mnohé jsou potravinové alergie a intolerance každodenní realitou a zejména výzvou, se kterou se chtě nechtě musí potýkat. Technologie může hrát klíčovou roli v péči o klienty s těmito omezeními.
CRM systém může být například na základě přednastaveného prostředí vhodný pro vyhledávání restaurací či řetězců, které nabízejí bezlaktózové alternativy. V případě nejrůznějších alergií vás opět může varovat, jaké produkty klientovi nenabízet a co naopak doporučit. Na základě toho klientovi vždy doporučujete jen to, co je pro něj bezpečné a v souladu s jeho zdravím.
Synergie
Nejde tedy jen o evidenci dat. Moderní technologie pomáhají poskytovat podporu v reálném čase a jsou tak průsečíkem na cestě klienta ke zdraví a pohodě. CRM umožňuje například uchovávat informace o stravovacích omezeních a na základě evidovaných informací toho poskytne konkrétní rady a tipy, čemu se vyhýbat a co si naopak s chutí vybírat. I zdánlivě odlišné světy tedy mnohdy nachází místo pro synergii, která vás dovede k vyšší efektivitě.